چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خیران ۱۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به مردم مشهد اهدا کردند

  • کد خبر: ۷۸۴۶۷
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
خیران ۱۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به مردم مشهد اهدا کردند
۱۰۰ دستگاه اکسیژن ساز با مشارکت خیریه سیدالکونین و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در مراسمی برای استفاده مردم شهر مشهد اهدا شد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ ۱۰۰ دستگاه اکسیژن ساز با مشارکت خیریه سیدالکونین و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در مراسمی برای استفاده مردم شهر مشهد اهدا شد.


رئیس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه اهدای این دستگاه‌ها گفت: جمعی از شیعیان کشور‌های لبنان، سوریه، عراق و مصر توسط خیریه سیدالکونین بیش از ۲۰ میلیارد ریال در اختیار این نهاد قرار دادند تا با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان، تعداد ۱۰۰ دستگاه اکسیژن ساز تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.


حجت الاسلام سیدمهدی حسینی مطلق افزود: براین اساس مقرر شد در چند مرحله دستگاه‌های اکسیژن ساز تهیه شوند و برای هماهنگی در خدمات رسانی، برای توزیع و جمع آوری آن‌ها اقدام شود و سپس در اختیار مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان قرار گیرند.


به گزارش ایرنا، همچنین در چندروز گذشته با همت خیریه سیدالکونین تعداد ۳۰ دستگاه کپسول اکسیژن به ارزش تقریبی هرکدام ۳۲ میلیون ریال تهیه و در اختیار نیازمندان نقاط کمتر برخوردار شهر مشهد قرار گرفت.

۱۰۰ تخت جدید هلال احمر برای مقابله با کرونا

حدود چهار روز پیش و پس از قفل شدن بیمارستان‌ها در پی مراجعات بیماران کرونایی که فراتر از ظرفیت آن‌ها بود و با تقاضای قرارگاه عملیاتی مقابله و پیشگیری با کرونا، بیمارستان اضطراری هلال احمر به عنوان مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی با ظرفیت ۱۰۰ تخت در میدان ده دی، تقاطع شریعتی و حجاب، خیابان رازی و بولوار توس و چهار نقطه مشهد آغازبه کار کرد.

 

به گفته معاون بهداشت، درمان وتوان بخشی هلال احمر خراسان رضوی در این مدت بیش از ۱۴۰۰ نفر در این مراکز ویزیت شده اند و برای ۷۷۵ نفر هم دارو تزریق شده است. به گزارش شهرآرا، مصطفی ذاکر در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه، با بیان اینکه واحد‌های بهداشت اضطراری هلال احمر با درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی راه اندازی می‌شوند و قبل از این هیچ درخواستی از سوی ستاد استانی کرونا و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای برپایی این واحد‌ها در مشهد به دست ما نرسیده بود، گفت: ۲۴ مردادماه، بعد از افزایش عجیب مراجعان سرپایی به بیمارستان‌ها و قفل شدن مراکز درمانی، تصمیم گرفته شد که این مراکز در مشهد مشغول به کار شوند که با راه اندازی بیمارستان‌های اضطراری و مراکز بسیج جامعه پزشکی تا حد زیادی از بارِ بیمارستان‌ها کاسته شد.

تزریق رایگان رمدسیویر

وی ادامه داد: در مراکز هلال احمر ویزیت پزشک‌های عمومی و تخصصی، تزریق داروی رمدسیویر و اکسیژن تراپی بدون دریافت هزینه انجام می‌شود و با توجه به اینکه داروخانه هلال احمر در کنار مرکز ده دی قرارگرفته، سرگردانی بیماران و همراهانشان کمتر شده است و نیازی نیست که برای تزریق دارو هزینه‌ای پرداخت کنند. درحالی که در سایر مراکز برای تزریق رمدسیویر باید از ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هزینه شود.


ذاکر با اشاره به آمار مراجعه بیماران به مراکز بهداشت اضطراری هلال احمر افزود: تا امروز ۷۷۵ نفر برای تزریق دارو به این مراکز آمده اند و ۱۴۰۰ نفر هم توسط پزشک عمومی ویزیت شده اند. پزشکان متخصص مستقر در مرکز هم ۳۱۰ نفر را ویزیت کرده اند.

ذخیره دارو، حتی برای پیک ششم

معاون بهداشت، درمان و توان بخشی هلال احمر خراسان رضوی در ادامه از حل مشکلات دارویی داروخانه هلال احمر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به سامان دهی پرداخت‌ها به شرکت‌های دارویی در هفته‌های اخیر و پیگیری‌هایی که از سرم سازی‌ها به ویژه سرم سازی ثامن داشتیم، بسته دارو‌های بیماران کرونایی کامل و تأمین شده است و هیچ کمبودی از این نظر نداریم و حتی برای موج احتمالی ششم هم دارو ذخیره کرده ایم. وی ادامه داد: از اول سال ۱۴۰۰ مراجعات داروخانه هلال احمر مشهد ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر بود که اکنون با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در مشهد تا ۷۰۰ نفر برای تهیه دارو به این داروخانه مراجعه می‌کنند.

آمادگی برای راه اندازی پایگاه تجمیعی واکسیناسیون

ذاکر با تأکید بر آمادگی هلال احمر خراسان رضوی برای راه اندازی مراکز واکسیناسیون نیز افزود: اکنون و با توجه به تعداد واکسنی که در خراسان و مشهد توزیع می‌شود، پایگاه‌های فعلی جوابگوست و اگر ظرفیت واکسیناسیون کم و روند دچار اختلال شود، ما این آمادگی را داریم که به سرعت پایگاه تجمیعی راه اندازی کنیم.

استمداد استاندار از رسانه‌ها برای مهار کرونا

استاندار خراسان رضوی نیز در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌های استان گفت: اثر محدودیت‌های کرونایی نه دائمی بلکه موقت است؛ بنابراین ضروری است رسانه ها، مدیریت استان را در بحث فرهنگ سازی برای مهار ویروس همه گیر و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ یاری کنند. محمدصادق‌معتمدیان با قدردانی از تلاش‌های بی نظیر اصحاب رسانه استان در مدت ۱۸ ماه گذشته، گفت: با توجه به اینکه واکسیناسیون خبرنگاران انجام شده است، در بحث درمانی خبرنگاران هم پای کار هستیم و آمادگی داریم مشکلات این عزیزان را تسهیل کنیم. وی با بیان اینکه مسئله تأمین اکسیژن حیاتی‌ترین نیاز بیماران است، گفت: هم اکنون به صورت مرتب پیگیر تأمین دستگاه‌های اکسیژن ساز برای بیمارستان ها، مخازن و کپسول اکسیژن هستیم. در این راستا همه ظرفیت تولید اکسیژن استان روزانه ۲۳ تن است و حال آنکه اکنون مصرف روزانه مراکز درمانی ما ۴۰ تن است.

تحویل ۳ محموله هفتگی واکسن کرونا به استان

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: هر هفته سه محموله حاوی واکسن کرونا برای تزریق به گروه‌های هدف در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تحویل استان می‌شود.
محمدجعفر صادقی افزود: هریک از محموله‌های سه گانه تحویلی هفتگی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل ۷۰ هزار تا ۸۰ هزار دز واکسن کروناست.

گزارش مرگ ومیر واکسن زده‌های کرونا علمی نیست

محمدعلی کیانی، عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در خراسان رضوی، هم اعلام کرد که گزارش منتشرشده درباره مرگ ومیر کسانی که در ایران واکسن زده اند، مورد تأیید اپیدمیولوژیست‌ها و کمیته علمی کرونا نیست.

در مشهد کمبود واکسن نداریم

محمدجعفر صادقی، مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز با بیان اینکه در هر هفته ۳ محموله واکسن کرونا برای مناطق زیر پوشش این دانشگاه تحویل گرفته می‌شود. گفت: اکنون مشکلی بابت کمبود واکسن در مشهد وجود ندارد و هرمحموله شامل ۷۰ تا ۸۰ هزار دز واکسن کروناست.


خبر آخر نیز این که کرونا باز هم رکورد زد و طبق اعلام وزارت بهداشت ۷۰۹ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->